Nowy SYM MAXSYM TL 508

Marka SYM udoskonaliła swój flagowy model MAXYM TL 500 wprowadzając na rynek jego kolejną ewolucję – MAXSYM TL 508. Dwucylindrowy maxiskuter ma teraz jeszcze większą pojemność silnika i lepsze osiągi, a także aspiracje, aby stać się jednym z najbardziej sportowych skuterów na rynku.

SYM MAXSYM TL 508 jest następcą dobrze znanej wersji TL 500. Tajwańska firma wprowadziła wiele zmian, mocno akcentując swoją obecność w klasie maxiskuterów wyposażonych w wysokowydajne dwucylindrowe silniki.

MAXSYM TL 508 z sukcesem łączy to co najlepsze z dwóch, jakże różnych, światów jednośladów – dynamikę motocykla sportowego z komfortem turystycznego skutera. Osiągnięcie tego celu było możliwe dzięki zastosowaniu odnowionej bazy silnika. Jednostka napędowa ma pojemność 508 cm3 (przednia wersja: 465 cm3), osiągając moc 45,5 KM (czyli więcej o 4,8 KM niż w TL 500) przy 6750 obr./min, oraz moment obrotowy 49,9 Nm przy 5250 obr./min. Polepszenie osiągów flagowca, który nadal słynie z agresywnego, sportowego wizerunku, nie wpłynęło na zmianę kategorii uprawnień, nadal pozostając w segmencie pojazdów dostępnych na kat. A2.

Oprócz zastosowania nowego silnika, SYM MAXSYM TL 508 został wyposażony w system kontroli trakcji (TCS), co czyni go bezpieczniejszym na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Ponadto, inżynierowie SYM nie zapomnieli o doposażeniu swojego flagowego maxiskutera w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak w inteligentny system bezkluczykowy czy port szybkiego ładowania QC3.0 , który zapobiega przegrzaniu urządzenia w trakcie ładowania. Ciekawym i przydatnym rozwiązaniem jest zastosowany system parkowania 2-in-1, który powoduje, że otwarcie podpórki bocznej załącza automatycznie hamulec parkingowy.

Pozostałe rozwiązania, które sprawdziły się u poprzednika, zostały również zastosowane w nowej wersji TL 508. Tym samym silnik jest nadal umiejscowiony centralnie na podwójnej stalowej ramie. Tym zabiegiem osiągnięto optymalny rozkład masy (50/50) między dwiema osiami. Duży rozstaw osi i długi aluminiowy wahacz zapewniają stabilność przy dużych prędkościach oraz zwinność w mieście.

Zawieszenie pozostaje w dobrze nam znanej konfiguracji. Odwrócony widelec 41 mm z przodu (USD) oraz wielowahaczowe tylne zawieszenie z  amortyzatorem monoshock oraz regulacją napięcia wstępnego. Za zatrzymanie pojazdu odpowiada  zespół hamulcowy wyposażony w  podwójną tarczę 275 mm z przodu z 4-tłoczkowym radialnym zaciskiem i tylną tarczę 275 mm. O bezpieczeństwo hamowania dba system ABS od Continental-a.

Sama estetyka pojazdu pozostaje mocno agresywna dzięki takim detalom jak zadziorne lusterka, maksymalnie podniesiony podwójny wydech czy ciekawie zaprojektowany uchwyt tablicy rejestracyjnej. Owiewkę przednią można regulować w dwóch płaszczyznach. Pod siedzeniem znajdziemy podświetlony schowek, który mieści dwa pełnowymiarowe kaski motocyklowe. Dwa schowki w przedniej części (jeden z portem USB) pomagają w lepszym rozłożeniu bagażu nie tylko w „miejskiej dżungli”. Panel przyrządów to spektakularny 4,5-calowy wyświetlacz TFT z trzema stylami ekranu, automatycznym ustawieniem jasności oraz przede wszystkim dużą ilością informacji przydanych dla każdego użytkownika.

Więcej informacji o pojeździe jak również jego cenę znajdziesz tutaj.